NESLİ'NİN KONULARI

29 Ağustos 2013 Perşembe

Çikolatalı Cheesecake

Uzun zamandır yapmak istiyordum çikolatalı cheesecake'i. Sonunda güzel bir kutlama yemeği sonrası için yaptım... Cheesecake'i ailece çok seviyoruz. Tatlıyla arası çok iyi olmayan Demir bile bayılıyor...
1-IMG_4583

Bir süre tarif araştırdım. Birkaç tarif de buldum ama sonra diğer tariflerden yola çıkarak limonlu cheesecake tarifimi uyarladım. Sonuç mükemmel oldu... Eğer cheesecake ve çikolata seviyorsanız mutlaka denemelisiniz.

1-IMG_4589
Frambuazlı-limonlu cheesecake tarifinden farklı olarak bu tarifte eti burçak yerine eti kakaolu bisküvi kullandım. Bisküvi reyonunda bulursunuz, kare formda koyu kahve bir ambalajı vardır. Kahvenin yanında çok sevdiğim bu bisküviyi tereyağıyla karıştırmakta biraz tereddüt etsemde tadı çok güzel oldu.  Önceki tarifteki peynirli karışımın limonsuzunu yaptım vanilya ekstresini  biraz daha fazla koydum. Cheesecake fırında piştikten sonra, ılınmasını bekledim ve sonra üzerine hazırladığım ganajı döktüm.  Ben yaptığım gün kestiğim için fotoğraflarda biraz pütürlü göreceksiniz ancak ertesi gün hem tadı hem de kesildikten sonraki görüntüsü muhteşemdi. Şimdiye kadar limonlu cheesecake'ime bayılan sevgili eşim, çikolatalıyı yedikten sonra limonluya kulp bulmaya başladı... Benim için limonlunun yeri de ayrı. Limonlu daha hafif, çikolatalı ise gerçek çikolata severler için....
1-IMG_4594
Malzemeler:
Tabanı için:
1,5 paket Eti Kakaolu büsküvi
75 gr. eritilmiş tereyağ

Cheesecake için:

3 paket krem peynir (şimdiye kadar "pastacı"nın önerisi Trakya Beyaz'ı kullanıyordum ancak son zamanlarda bulamıyorum. Bende onun yerine Trakya Mascarpone kullanıyorum. 2 kutu almam yeterli oluyor. Fiyatı krem peynire göre daha yüksek, labne de kullanabilirsiniz)
1 su bardağı toz şeker
3 yumurta
1 kutu  sıvı krema (200gr)
1 paket vanilya (ben 1 tatlı kaşığı vanilya ekstresi kullandım)
3 çorba kaşığı un (tepeleme olsun kaşığınız)

Ganaj için:

200 gr bitter çikolata
1 kutu krema (200ml)


1.İlk olarak büsküvileri rondo yardımıyla veya mutfak robotunda toz haline getirip, eritilmiş tereyağı ile karıştırıyorsunuz. 22 cm. lik kelepçeli kek kalıbının altına bu karışımı yayıyorsunuz. (Ben kek kalıbının altına yağlı kağıt seriyorum) Daha sonra kek kalıbını buzdolabına kaldırıyorsunuz ve diğer malzemeleri hazırlamaya başlıyosunuz. Burada dikkat etmeniz gereken en önemli konu tüm malzemelerin oda sıcaklığında olması, bu cheesecake’in çatlamasına engel olabiliyor.

2.Yumurta ve şekeri 10 dakika mikser yardımıyla çırpın, daha sonra içine vanilyayı ve unu ekleyip tekrar çırpın. Daha sonra kremayı da ekleyip tekrar çırpın. Son olarak peynirleri de ilave edin ve iyice çırpın. Buzdolabında beklettiğiniz kalıbın içine karışımı ekleyin ve 200 derecede ısıttığınız fırına kalıbı koyun ve üzeri kızarana kadar pişirin. Fırına kalıbı koydutan sonra ısıyı 180 dereceye düşürün. Üzeri kızardıktan sonra fırından çıkarın ve soğuması için tel ızgaranın üzerinde bekletin.

3.Bu arada ganajı hazırlamaya başlayabilirsiniz. Bıçak yardımı ile kıydığınız çikolataları derin bir kaba alın. Kabınız ısıya dayanıklı olsun.
Kremayı kaynama noktasına kadar ısıtın.
Kremayı çikolatanın üzerine karıştırarak dökün.
Pürüzsüz bir karışım elde edene kadar bir spatula yada kaşık yardımıyla karıştırın.
Fırından çıkan kekiniz ve çikolatanız  yaklaşık oda sıcaklığına geldiğinde cheesecake'in üzerine ganajı dökün ve buzdolabına kaldırın.

Mümkünse 1 gece sonra servis yapın. Aceleniz varsa da buzdolabında en az  5-6 saat bekletin.

Afiyet olsun....

1-cheesecake

2 yorum:

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Ellerinize emeğinize sağlık nefis görünüyor. Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

Fatosca Tadlar dedi ki...

Merhabalar :))
Bir cheesecake canavarı olarak fotoğraflara bayıldımmm.
Ellerinize sağlık,
Sizi izlemeye aldım, bana da beklerim :))
http://fatoscatadlar.blogspot.com/
İzmir'den kucak dolusu sevgiler...