NESLİ'NİN KONULARI

18 Mayıs 2013 Cumartesi

Mantarlı Enginar

Pratik yemek tariflerime verdiğim uzun aradan sonra orijinal tarifim "mantarlı enginar" ile karşınızdayım... Tarifin  elimdeki malzemelere göre şekillendiğini ve benim mutfakta" o onunla olmaz, bu bununla olmaz"  gibi katı kurallarım olmadığını bilerek bu tarifi okuyun lütfen . Hiçbir iddiam olmamakla beraber bence güzel oldu, daha önemlisi misafirlerim beğendi :)

enginar

Yemeğe gelecek olan misafirlerime yapacağım mantarlı risotto için aldığım kestane mantarlarını zeytinyağı ile kavururken çıkan koku, mantarların risottonun içinde yok olup gitmesine engel oldu... Ne yapabilirim diye düşünürken aklıma dolapta bekleyen enginarlar geldi... Enginar ile mantar nasıl olur derken ortaya  mantarlı-enginar çıktı... Bu arada merak edenler için; risottoda daha önce evde bulunan kurutulmuş porçini mantarını kullandım :)

Malzemeler:

4 adet enginar

1 paket kestane mantarı (yada istediğiniz herhangi bir mantar türü)

2 adet kırmızı biber

Bir tutam dereotu

Rendelenmiş kaşar

Zeytinyağı, tuz


1.Enginarları limonlu suda haşladım

2.Mantarları zeytinyağında hafifçe kavurdum

3.İçine dereotu ve  ince doğradığım kırmızı biberi ekledim, biraz zeytinyağı gezdirdim

4.Enginar çanaklarının  içine martarlı karışımı koydum

5.En üste rendelenmiş kaşar septim

6.Fırında kaşarlar hafif kızarana kadar pişirdim.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: