NESLİ'NİN KONULARI

2 Ekim 2011 Pazar

2011 Sonbahar-Kış Modası /Milano


Sonbaharın etkisini yeni yeni hissetmeye başladığımız şu günlerde moda dünyası çoktan hazırlıklarını tamamladı, ürünlerini vitrinlere çıkarttı ve beğeniye sundu. Modanın yaratıcıları 2012 ilkbahar-yaz koleksiyonlarını hazırlamaya başlasınlar, biz bu kış neler giyeceğiz biraz onlara bakalım.

İtalya'da boş durmadım tabi ki, hazır Milano'ya kadar gitmişken modanın kalbinin attığı bu yerde mağazaları dolaştım ve elimden eldiğince fotoğraflamaya çalıştım. Zaman zaman uyarı alsam da "stil köşesi" için bunu göze aldım. Milano'da Duomu Katedralinin hemen yanındaki Gallery Vittorio Emanuela II 'de pek çok lüksmağazayı birarada görmek mümkün. Bu mağazaların ürünlerinden önce vitrin tasarımları sizi kendisine doğru çekiyor. Fiyatların 3 sıfırla bittiği mağazalarda tarihi mekanları dolaşır gibi geziyoruz. işin güzel tarafı yalnız değiliz. Mağazalara girenlerin çoğu bizim gibi.

Bu sene ayakkabılarda geçen sene olduğu gibi yılan derisi ön planda. Yılan derisinin yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz orjinal renklerinden çok, renkli olanlarına rastladım aslında. Maviler, kırmızılar, yeşiller ve morlar... Yılan derisi ayakkabı, çanta ve cüzdanlar. Ayakkabıların önü açık ve topuklar bir hayli iddialı. Neyse ki bizim mağazalarda bu sene dolgu topuk bulmak mümkün. Değişik renk ve modellerde pek çok dolgu topuk gördüm.

Son yıllarda bizde de mağaza sayısını her geçen gün arttıran Swarovski Gallery Vittorio Emanuela II 'de de bulunuyor. Fotoğrafta gördüğünüz morun hakim olduğu kolyeye bayıldım.

Ülkemizde de mağazaları bulunan Stefanel'e bu yılın renklerini ve modellerini görmek için girdim. Fotoğrafta da gördüğünüz gibi kırmızı-gri ve toprak renkleri bu sonbaharda karşımıza çıkıyor.

Genel olarak baktığımızda bu sene kırmızıyı, mavinin çivit ve gece mavisi tonlarını, hardal sarısını ve toprak tonlarını görüyoruz . Elbiselerde eskiye dönüş gözleniyor. Dizlerde, düz kesim, üste oturmayan ve genellikle kemerle kullanılan modeller ön planda.

Pantalonlarda tek tük İspanyol paçaya rastlasam da hala dar paça revaçta. Daha kaç sene sürecek dar paçanın saltanatı merak ediyorum. Özellikle kot ve keten pantalonlarda boru paçaya dönülmesi için kampanya başlatmayı düşünüyorum artık...

Son 1-2 senedir gardroblarımıza girmeye başlayan ipekli- şifon bluzlar bu sezon da askılardaki yerini koruyor. Önceleri çekinerek yaklaşsam da sandığım kadar klasik durmadıklarını farkettim ve bu farkedişten sonra hızla dolabımdaki açığı kapattım.

İtalya'daki moda izlenimlerim devam edecek....

Hiç yorum yok: