NESLİ'NİN KONULARI

27 Ağustos 2011 Cumartesi

Güveçte Porcini Mantarlı Pilav


Aslında tarif, risotto yapmak için aldığım kurutulmuş porçini mantarlarını denemek için ne yapsam diye düşünürken ortaya çıktı. Ne zamandır canım Bakırköy'deki Gelik Restaurantının pilavını da çekiyordu. İnternette biraz araştırınca, Gelik'in pilavının en güzel yeri olan üst kabuğunun nasıl yapıldığını buldum ve hem mantarları hem de bulduğum tarifi denemeye karar verdim.

Benim güveç kaplarım biraz büyük olduğu için, tarifteki malzeme ile 2 güveç ve ayrıca bir kase kadar pilav hazırladım. Oğlum bu kadar karışık bir pilavı yemeyeceği için sedece eşimle kendime hazırladım. Pilavın yanına tavuk şinitzel ve cacık yaptım. Fazlasıyla doyurucu ve beklediğimden daha lezzetli oldu. Fırın kaplarınız daha küçük olursa 4 kişi için bu tarifi kullanabilirsiniz.

Malzemeler:
1 Bardak Pirinç
1 adet Kuru Soğan
Dereotu
1 Küçük Kase Porçini Mantarı (istediğiniz mantar türünü kullanabilirsiniz)
1 Küçük Kase Bezelye
2 Adet Patates (orta boy)
1 Çay Bardağı Süt
1 Çay Bardağı Rendelenmiş Kaşar Peyniri
Tuz, Karabiber,
Zeytinyağı
Tereyağ

Hazırlanması:
1. Kurutulmuş Porçini mantarı aldıysanız bir kase sıcak su içinde yumuşaması için ıslatın
2. Bezelyelerinizi haşlayın.
3. Patateslerinizi haşlayın.
4.Soğanı yemeklik doğrayın ve zeytinyağında hafif öldürün
5. Küçük küçük doğradığınız mantarları soğana ekleyin.
6.Mantarları da biraz kavurun, içine pirinci ve tuzu ekleyin.
7. Pirinç de kavrulduktan sonra üzerine 1.5 bardak sıcak su ekleyin ve suyu kaynamaya başlayınca demlenmesi için kısık ateşe alın.
8.Pilavınız demlenince altını kapatın ve içine haşladığınız bezelyeleri, ince doğradığınız dereotunu ve biraz da karabiberi ekleyin.
Üstü İçin:
9. Patateslerinizi soyun ve rendeleyin.
10.Rendelenen patateslerinizi tencereye alın, üzerine bir kaşık margarin yada tereyağ ekleyin.
11. Sütü de rendelenmiş patatesin üzerine yavaş yavaş ekleyin. Püre haline geldiğinde kaşarı da ekleyin ve karıştırın.
12. Pilavları fırın kaplarınıza paylaştırın ve üzerine yarım parmak kalınlığında patates püresini düzgün bir şekilde yayın.
13. 180 derece fırında üstü kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun. (Fırından çıktığında çok sıcak oluyor, servis etmeden en az 10 dakika önce fırından çıkmasına dikkat edin. )

Not: Kaşıklanmadan çekmeye yetişemedim :)

Hiç yorum yok: