NESLİ'NİN KONULARI

12 Kasım 2014 Çarşamba

Paris Mutfağı

​Paris gezimiz, kültür gezisi değil, bu evliliklerinin 10. yılını kutlayan bir çiftin Paris sokaklarında dolaşma, Paris'in havasını soluma ve Paris lezzetlerini tatma gezisi oldu... Bir daha gitmek için sebep olsun :))

Paris'i gördükten sonra kendimize New york mu Paris mi sorusunu sorduk !! Ayırmak istemiyorum. İkisini de çok sevdim... Buket Uzuner  "New York Günlüğü'nde"  Paris'i aristokrat, dikkafalı, ateşli ve kontrollü, biraz Avrupalı biraz Akdenizli, klasik erdemlere sahip eski bir eşe benzetirken; New York'u genç, şımarık, jilet gibi keskin, kendini yenilemeyi bilen, biraz Akdeniz'li, biraz Latin, çokça Anglosakson, dünya kültürlerinin iyi kahvesinden, iyi yemeğinden anlayan ama köylülük ve aristokratlık kavramlarıyla tanışmamış, bir kere aşık olundu mu asla unutulmayacak güçlü bir aşık , romantik bir sevgili olarak tanımlıyor ve ikisinden de vazgeçemeyeceğini ifade ediyor...

Paris gezisi öncesi, Paris ile ilgili bloglardan, arkadaşlarımdan, kitaplardan bir sürü notlar aldım...Bu notların çoğu tahmin edeceğiniz gibi yeme-içme üzerine kuruluydu. Aklımda kalan şeyler olsa da listemin ilk sıralarındakileri gerçekleştirdim... Paris'e gitmeyi düşünenlere  belki fikir verir diye ayrıntılı paylaşıyorum Paris lezzetlerini...

Otele yerleştiğimiz gün, kendimizi dışarı attığımızda  hava kararmak üzereydi. İlk gözüme çarpan yer  Maille hardallarının dükkanı oldu. Ballı hardalını çok sevdiğim Maille'nin dükkanını gezme fırsatım olmadı malesef...

blog_paris6

Paris'te görmek için sabırsızlandığım yerleren biri ilk gün otelimizin yakınlarında karşıma çıktı... Laduree... İstanbul'da da şubeleri olan makaronlarıyla ünlü pastane. İstanbul'da yemedim ama Paris'teki çok lezzetliydi. Pastane muhteşem görünüyor. Makaronlar dışında da bir sürü güzel tatlı var içeride. Biz yemek yemeğe  gittiğimiz halde dayanamadık ve birkaç çeşit makaron aldık yolda giderken yemek için...

resturant

İlk akşam Tripadvisor'dan bulduğum "Le Relais de l'entracote" ye gittik... Yağmurlu bir akşamda,  oldukça uzun bir süre sırada bekledik.  Burası dana etinden yapılan antrikotu ile meşhur bir yer.  Mönü de tek çeşit  yemek  var, size sadece antrikotunuzun nasıl pişmiş olmasını istediğinizi soruyorlar. İnanılmaz dolu bir yer. Tüm garsonlar koşturuyor etrafta. Serviste bir gecikme olmuyor... Garsonlar güleryüzlü ve sıcaklar...

Le Relais de l’Entrecôte walnut green salad
Yemekten önce salata geliyor.

Salatadan  sonra  etlerimiz geldi... Ette olağanüstü bir tat bulamadık ancak sos muhteşemdi... İçinde ançuez olduğunu düşündüğüm yeşil sos patateslere de cok yakışmıştı. Soslarla arası çok iyi olmayan Demir bile bayıldı, unutamıyor...

Ertesi gün ilk olarak kahvaltı için turistlerin uğrak mekanı olan Cafe de  Flore'ye gittik ve güne espresso & kruvasan ikilisiyle başladık... Kruvasanlarını çok beğendim...

blog_paris1

blog_paris2
Paris'te bir akşamımızı yine Tripasvisor'dan bulduğum bir restoranta ayırdık. Yorumlar çok iyiydi ve puanı da çok yüksekti. İnternet sayfalarından yerimizi ayırttık. Metro ile restoranın bulunduğu semte gittik. Konut alanlarının içinde, küçük bir restoran. İnternetteki fotoğraflardan restoranın ortaklarından olduğunu bildiğim   güler yüzlü, genç  biri karşıladı bizi. Toplam 7 masa vardı yanlış hatırlamıyorsam. Çok sıcak, samimi bir yer. Her masa farklı ülkelerden gelenlerle doluydu... Yemek olarak tek tek sipariş verebileceğiniz gibi mönü de seçebiliyorsunuz. Mönüde, başlangıç , ana yemek ve tatlı seçiyorsunuz. Burası için söylenen en önemli şey ördek ciğerinin denenmesi gerektiğiydi. Ben her ne kadar yemek yapmayı ve yemeği sevsem de herşeyin tadına bakamam. Özellikle de sakatatlar konusunda hiç de cesur değilimdir ama Fransa'nın ördek ciğeri hakkında o kadar çok yorum okudum ki denemeye karar verdim. Başlangıç olarak  ördek ciğerini (foie gras) denedim. Yanında getirdikleri tatlımsı sosla birlikte çok lezzetli bir tadı vardı. Krema gibi ağzınızda eriyor... Gerçekten çok beğendim. Ancak, bu sırada foie gras'ın elde edilmesi için hayvanlara yapılan işkenceden haberim yoktu. Üretiminin Türkiye'de dahil birçok ülkede yasak olduğu, hayvan hakları derneklerinin bu konuda çalışmalar yaptığını duymamıştım. Ördeklerin ciğerlerinin yağlanması ve lezzetlenmesi için hiç durmaksızın zorla beslendiklerini bilmiyordum. Bilseydim denemezdim. Bir daha yemeği de düşünmem...

Yediğim herşey inanılmaz lezzetliydi. Eğer yolunuz Paris'e düşerse kesinlikle tavsiye edeceğim bir yer burası... Fiyatlar Paris için çok uygun (Paris için dediğimi unutmayın!!!) lezzetler ise olağanüstü... Ortamın da  sıcak ve samimi olmasının etkisiyle buradan  çok keyif aldık... Bir daha Paris'e gidecek olursak kesinlikle uğrayacağımız bir yer...

blog_paris

Daha önce de söylediğim gibi bu bizim için kutlama gezisiydi. 10. yılımızı da özel bir yemekle kutlamak istedik. Bunun için Michelin Yıldızlı bir restoranı denedik.Birkaç yer bulduktan sonra Vedat Milor'ün Paris tavsiyelerine baktım ve La Truffiere'yi  seçtik. Burası tek Michelin yıldızlı bir yer.  Vedat Milor'ün tavsiyeleri sayesinde uygun fiyata çok  güzel bir yemek yedik.  Öğlen için hazırlanan mönülerden seçerseniz, akşam yemeğinde bir çeşit başlangıç için belirtilen fiyatı ödeyerek ayrılabiliyorsunuz. Bizim gibi  restoranın lezzetlerini merak edenler için gayet uygun bir seçenek.  Gelen yemeklerin ve tatlıların hepsi  çok çok güzel ve lezzetliydi. Özellikle sunumlar muhteşemdi.

blog_paris3

Fauchon Paris   otelimizin hemen yakınındaydı. Sabahları güzel bir kahve ve yanında kruvasan ile  kahvaltımızı burada yaptık. Burası tam da Paris'e yakışan bir yer. Moda dergilerinin içine girmiş gibi hissediyorsunuz kendinizi. Peçetelerden fincanlara kadar hepsi konsepte uygun. Tıklarsanız   ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız... Bu arada Fauchon Paris, İstanbul'da da yeni açılan alışveriş merkezlerinden birinde açılıyormuş.

20131018_120122

Buranın bir bölümü taze ekmek- kruvasan çeşitleriyle doluyken, bir tarafta öğlen için hazırlanan yemekler, salatalar bulunuyor. Ayrıca şarküteri bölümü de var... Ama esas göz alıcı bölümü girişte sizi karşılayan ve tatlılardan oluşan tezgah... Hepsi birbirinden  muhteşem görünüyor. Görünüşleri kadar tatları da öyle mi diye döneceğimiz gün bir deneme yaptık ki gerçekten en az görünüşleri kadar lezzetliler diyebilirim.

blog_paris4
Türkiye'de de çok güzel görünen tatlılar ve pastalarla karşılaşıyorum ama tadına baktığımda genelde ağızda bir yağ tabakası bırakan " daha güzel olduğunu düşünmüştüm" le biten hayal kırıklıkları yaşıyorum. Paris'te yediğim hiçbirşey beni hayal kırıklığına uğratmadı. Bir tatlı bu kadar mı güzel olabilir diye düşündüm her yediğim şeyi...

blog_paris5
Pierre Herme'i,  Cafe Fernando'nun yazılarından öğrendim ve Paris'e gittiğimde elbette ajandamda yazıyordu. Metro istasyonunu bulup, birkaç aktarmayla Pierre Herme'nin bulunduğu semte geldik. Metro istasyonunun hemen yanında olması gerekiyordu. Çevremize epeyce bakındıktan sonra sorarak ünlü yeri bulduk. O kadar sade, o kadar gösterişiz ki anlatamam. İçeri girdiğimizde ekranda hayranlıkla baktığım o tatlıları karşımda buldum... Sınırlı sayıda fotoğraf çekmemize izin verdiler. Seçmek zor olsa da en beğendiklerimizden alıp paket yaptırdık. Metroya binip nehir kenarında oturabileceğimiz bir yer aradık...Biz Demir'le nehir kenarında bir yer bulduk, İbrahim'de kahvelerimizi aldı... Paris'te en keyif aldığımız yerlerden biri oldu...Tatlılardan bahsetmek istemiyorum...Paris'e yolunuz düşerse mutlaka denemelisiniz. Özellikle güllü makaronunu ve frambuazlı kruvasanı...

Makaronu zaten severim ama Paris'tekiler inanılmaz lezzetliydi. Tüm yemek ve tatlılarda olduğu gibi değişik lezzetleri biraraya getirerek yapıyorlar makaronları da. Bir ısırık aldığınızda tek tek saymakta zorlanacağınız ama hepsi tanıdık gelen ve birleşimlerinin muhteşem olduğu tatlar alıyorsunuz damağınızda...Şimdi yediğimiz hiçbir makaronu beğenmiyoruz...

Demir çok sevdiği krepi bir de Paris sokaklarında denedi...

Paris,  ömür boyu yaşamayı isteyebileceğim bir şehir.  Mutfağının zenginliği ve lezzetinin yanı sıra, her yerde karşınıza çıkan incelik ve zerafet insanı etkiliyor...Yolumuzun bir daha Paris'e düşeceği günü sabırsızlıkla bekliyorum....