NESLİ'NİN KONULARI

11 Mart 2011 Cuma

Dondurmam Gaymak




Demir'in doğumgününden beri sınıf arkadaşlarına sözüm vardı bir daha kurabiye yapmak için. Nihayet geçen hafta sözümü yerine getirebildim. ve çocuklara karlı günlerde dondurma kurabiyeler hazırladım. Hazırlama kısmı çok keyifliydi.

Eminönü'nden aldığım dondurma kalıbı ile önce kurabiyeleri hazırladım. Daha sonra dondurma kalıbının alt kısmı ile şeker hamurundan külahları üst kısmı ile de dondurmaları yaptım. Kurabiyenin tarifini veremiyorum çünkü ilk kez göz kararı hamur hazırladım. Temel malzemem 100 gr.lık tereyağ idi. Biraz pudra şekeri, 1 yumurta, 2 damla sıvı vanilya, biraz un biraz nişasta, 1 çay kaşığı kadar tarçın, 1 çay kaşığı kadar zencefil ve çay kaşığının ucuyla kabartma tozu.İstediğim gibi bir tarif bulamayınca yukarıdaki malzemelerden yumuşak bir hamur elde edecek şekilde kullandım ve kurabiyeyi hazırladım. Bir daha ki sefere ölçüleri tartarak hazırlamayı böylece tarifi ölçüleri ile verebilmeyi umuyorum.  





Nesli'nin Kahvesi artık nescake'de devam ediyor....

2 yorum:

nnbaLo dedi ki...

harika olmuşlar; dilay pembesini seçti bile kendine :) ellerine sağlık...

Harika dedi ki...

Neslihancım ellerine sağlık!
hepsi birbirinden güzel olmuşlar.
ayrıca kendi tarifini de geliştirmen ustalığını ortaya koyuyor :D
ben de karışık dondurmalıları çok beğendim ;)