NESLİ'NİN KONULARI

4 Kasım 2010 Perşembe

Korsan Gemisi Pasta ve Korsan Kurabiyeler




Demir'in okulda yapılacak  olan doğumgünü partisi için seçtiğimiz tema korsanlardı. Korsan gemisi şeklinde bir pasta ve üzerinde küçük korsanlar yapmayı planladım. Bu sefer pastanın kremasını sürdükten sonra 1 gece dolapta beklettim, sonuç çok daha başarılı oldu. Korsan figürlerini de yine 1-2 gün önceden hazırladım. Pazartesi sabahı Demir'i okula bırakır bırakmaz pastaya başladım. Saat 11'e kadar vaktim vardı. İlk olarak geminin gövdesini yapmaya başladım. Ahşap görünümü vermek için açtığım hamura kürdanla şekiller çizip üzerini tarçınla kapladım. Tarçının çizgilerin arasına girmesi ile istediğim görüntüyü elde ettim.
Şeker hamurundan ahşap yapımı



Daha sonra pastayı bu hamurla kapladım ve diğer parçaları yapmaya başladım. Zamanım kısıtlı olduğundan çok fazla birşey yapamadım, olmazsa olmazları yapmaya karar verdim. Korsan gemisinin yelkenlisi, bir hazine sandığı, çapa ve zinciri.... Geminin formunu da biraz daha geliştirdikten sonra pasta hazır oldu. Ayrıca korsan konseptimizi tamamlamak için 1 gün önceden hazırladığım korsan kurabiyeleri de paketleyip, kutulara yerleştirdim.


Korsan Gemisinin çapası ve zinciri

                                                                                                    
Kaptan korsan ve yardımcısı





Geminin yelkeni, korsanlar, hazine sandığı....


    



Korsan Gemisi Pasta
Pastanın evden çıkmadan önceki son hali. Diğer parçaları okulda yerleştirdiğimden pastanın yakından fotoğrafını çekmeye fısat bulamadık.

Korsan Kurabiyeler
Korsan kurabiyeler. Yapımı kolay ve zevkli oldu. Çocuklar en çok onlara bayıldı.



Demir, öğretmeni, arkadaşları ve pastanın son hali....



Nice senelere canım, iyi ki doğdun, iyi ki varsın.....

Nesli'nin Kahvesi artık nescake'de devam ediyor....








5 yorum:

Oguzhan dedi ki...

Kısa sürede harika bir pasta hazırlamışsın Neslihan...:) Geminin çapasına, denize ve diğer tüm detaylara bayıldım doğrusu...

Demir çok şanslı gerçekten...:)

n dedi ki...

nesliciM kız annesi olduğumdan sanırım ben 10 e uzağım biraz. o nedenle korsan pastasına daha çok bayıldım. eline,emeğine sağlık...gözlem gücü ve fikirlerine de...

rami dedi ki...

Korsanlar da, gemisi de "yeme de onlarla oyna" cinsinden... Bu gidişle Demir çok çabuk büyüyecek; baksanıza bir gün içinde hem 5. hem de 6. yaşını kutlamış:-)

nesli dedi ki...

:) evet evde gerçek yaşını yazdım ama okulda yeni girdiği yaşını yazdım, malum büyük olmak bu yaşlarda çok önemli, hele de beğendiğimiz kız 6 yaşındaysa...

Zeynep dedi ki...

Neslihancım ellerine sağlık bu pastaları görünce tekrar çocukluğuma dönmek istedim..küçük prens çok şanslı:))