NESLİ'NİN KONULARI

23 Nisan 2010 Cuma

Çilek Zamanı

Çocukluğumdan beri her sene ocak- şubat gibi canım bahar meyvelerini çekmeye başlar ve nisana kadar zaman zor geçer. Nisanda önce çilek çıkar, arkasından erik ve kiraz... Baharda en sevdiğim şey, pazardan aldığım taze meyveleri cam bir tabağa koyup, film izlerken veya kitap okurken atıştırmaktır. Son bir kaç yıldır bu daha da keyifli çünkü oğlumda benimle birlikte bekliyor. Ve yaz meyvelerinin tadını birlikte çıkartıyoruz.

Arkadaşlarım blogumda oğlum Demir'e ve mutfak merakıma mutlaka yer vermem gerektiğini söyledikleri zaman aklıma ikisini birarada yapabileceğim bir konu geldi. Baharın da gelmesi vesilesiyle hem yapımı çok kolay  hem de çok lezzetli olan bir çilekli pasta tarifini sizlerle paylaşmaya karar verdim. Resimli anlatımlarıyla beraber... 

Bu pastayı Demir yaptı. Henüz bıçak kullanması ve ocak başında krema hazırlaması mümkün olmadığı için ben  kremayı ve çilekleri hazırladım. Gerisini o halletti. Ben de fotoğrafladım sadece. Demir 4.5 yaşında. 2 yaşındayken, Fransa'da yaşayan  ve aşçı olan bir farenin hikayesini anlatan Ratatouille isimli animasyonu izlediği günden beri aşçı olmak istiyor. Pasta, omlet, sandviç yapabiliyor, koku ve tat alma duyuları gerçekten çok hassas, Paris'e aşçılık okuluna gitmeyi hayal ediyor. Bizde tüm kalbimizle destekliyoruz.. Resimlerde de gördüğünüz gibi aşçı elbisemiz bile var.



Pastanın Tarifi
Bu pastamızda hazır pasta tabanı kullandık, tek kat yaptık böylece hafif oldu. İlk olarak pasta tabanını süt+şeker ve 1-2 damla sıvı vanilya ile ıslattık, daha sonra üzerini kremayla kapladık ve çileklerimizi dizdik. Buzdolabında 1-2 saat beklettikten sonra kahvenin yanında keyifle yedik.

Afiyet olsun...
Kremanın tarifi:
500 ml. süt
1,5 fincan toz şeker
1 fincan un veya mısır nişastası
vanilya (sıvı olursa 2 damla, toz olarak 1 paket)
yarım paket labne peynir (ben Trakya beyaz kullanıyorum)

Un ve şekeri karıştırıp üzerine sütü ilave edin, vanilyayı da karıştırıp kaynayana kadar karıştırın. Kaynadıktan sonra kısık ateşte 5 dakika daha karıştırıp ocaktan alın. Soğuduktan sonra peyniri ilave edin ve çırpın. Kremanız hazır.

Not:Aynı kremayı kullanarak, pasta tabanı yerine kedi dili  (savayer)kullanarak da bu pastayı yapabilirsiniz.

3 yorum:

Oguzhan dedi ki...

Harika görünüyor...:) Ne de olsa iki tane usta aşçının eli değmiş...

Yalnız, bloğu okuyanlara uyarım olacak: Sakın benim gibi saat 11:30 gibi yemeğe yakın saatlerde okumayın bu güzel yazıları... Şu an tarifsiz bir acı çekiyorum...:)

özlem dedi ki...

Resimlere baktıktan sonra, çileğin ve kahvenin kokusunu burnumda hissettim Neslihancığım. Eminim Demirin eli değdiği için tadı da nefis olmuştur. Özlem

Duygu dedi ki...

Cilekli pastaninda yaninda asci'yi da yiyebiliyor muyuz? Demir'in yaz meyvasi duskunlugu gercekten annesine cekmis. 3 yasindayken kisin ortasinda caninin karpuz istedigini hatirliyorum, karpuzun tadinin neye benzedigini bildiginden bile supheliydim. Ama karpuz mevsimi gelip de Demir'i o karpuzlari istahla yerken gordugumde Reenkarnasyonu sorgulamaya basladim :) Ellerinize saglik.. Yillar sonra buyuk bir asci oldugunda, verdigi roportajlarda bu blog'dan da bahseder artik. Yoksa tiyatrocu oldugunda mi? Ya da...
:)